Od kilkunastu lat uczę matematyki na pierwszym roku studiów najrozmaitszych kierunków (również takich, gdzie studenci jej nienawidzą). Mam zatem przegląd umiejętności niedawnych maturzystów. Rutyna zabija w nich ową spostrzegawczość. Nie jest to do końca negatywne. Powiem właśnie o plusach (dodatnich!) i minusach (ujemnych) zarówno rutyny, jak i błysku sprytnych rozwiązań.
Michał Szurek - matematyk i publicysta, profesor. W 1968 roku skończył studia na Uniwersytecie Warszawskim. Od tego czasu jest pracownikiem i wykładowcą tej uczelni.
Jego główna specjalność naukowa to geometria algebraiczna. Od 1978 roku prowadzi dział Rozmaitości matematyczne w „Młodym Techniku”. Przez cztery lata był redaktorem „Delty”. Jest laureatem nagrody Polskiego Towarzystwa Matematycznego imienia Samuela Dicksteina (2004). Od 2012 członek Komitetu Redakcyjnego czasopisma Wiadomości Matematyczne. Jego najbardziej znane publikacje to: Opowieści matematyczne (1987), Opowieści geometryczne (1995), Z komputerem przez matematykę (1995), Matematyka dla humanistów (2000), Matematyka przy kominku (2008) Gawędy matematyczne na każdy dzień miesiąca oraz ośmiotomowy cykl wykładów O nauczaniu matematyki (2006).
Udział w Konferencji jest BEZPŁATNY
Więcej o Konferencji na stronie https://sites.google.com/site/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz